fredag 7 oktober 2016

Lundaluppen är tillbaka

Det är med stor glädje att Lundaluppen äntligen börjat skriva på sin blogg igen. Det var Lundaluppen som fick mig att börja med aktieinvesteringar och jag ser honom som mycket kunnig inom området. Det var Lundaluppen som faktiskt fick mig att börja investera och förstå hur viktigt investeringar är för att få ett bättre liv. Han skrev alltid på ett bra sätt som fick mig intresserad av diverse bolag och investeringar i allmänhet. Jag har saknat Lundaluppen sen han skrev sitt sista inlägg för två år sedan. Vill bara säga tack för att du är tillbaka. Jag kommer följa dig tills den dagen du slutar blogga igen.

 För er som inte sett hans blogg rekommenderar jag att titta in på hans sida. 

Lundaluppen.blogspot.se


En annan rolig sak jag märkte idag var att jag lyckats värva en Vimla vän till genom bloggen. Jag ringer nu för 40 kr månaden och söker fortfarande efter 4 vänner till för att sedan ringa gratis resten av mitt liv. Är du min nästa Vimla vän?

Har du inte läst inlägget hur du kan göra för att ringa gratis i framtiden rekommenderar jag mitt gamla inlägg som finns på länken nedan:

http://slimis20.blogspot.se/2016/08/vill-du-ocksa-ringa-och-surfa-gratis.html


Ha en trevlig helg :-)

Mvh Slimis

6 kommentarer:

  1. Vad är Vimla?

    (Ja jag vet att jag kan googla men det är roligare med en levande diskussion och jag skänker hellre besökarsiffor till Slimis än till Google ;))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha tack som frågar ;) Alltid kul med kommentarer. Det är Telenors billigare operatör. Precis som Tele2 har comviq. Fördelen är att det är ett billigare abonnemang än övriga operatörer. När man värvar en vän får båda 10kr rabatt per månad på månadsavgiften. Detta är bra om man har stor familj eller vänner som också vill ringa/surfa billigare. Jag har lyckats värva 6 vänner och därför är min månadskostnad 40kr för att ringa. Man blir vänner genom att använda länken jag har på sidan över här. De jag värvar kan värva egna vänner och på så sätt ringa billigare även de :) Rabatten gäller så länge båda använder Vimla. Mvh

      Radera
  2. Lite kedjebrevsmodell på upplägget men det är ju okej om man själv tjänar på det. Att skära i kostnader uppskattas alltid.

    SvaraRadera
  3. Jo det blir mycket pengar att spara i längden om man lyckas ringa gratis för jämnan. Jag har själv ett låglönejobb och det är mycket tack vare mina låga utgifter jag lyckats sparat undan till en 3 rums bostadsrätt samt en aktieportfölj på över 1 miljon. Tyvärr är inte min arbetsgivare så pigg att höja lönen och då får man försöka få ner kostnaderna istället. Jag har hittat många tips på sparapengar.be . Rekommenderas till alla som vill kapa sina kostnader. Mvh

    SvaraRadera
  4. Lön är inte så viktig som många tror. Det är viktigare med låga kostnader än höga inkomster om man ska skaffa sig en bra framtid.

    SvaraRadera
  5. Har du helt rätt i. I och med att vi har höga skatter på inkomst av arbete så blir det viktigare med att hålla nere kostnaderna.

    SvaraRadera