tisdag 21 februari 2017

Dagens aktie affärer

Då var det dags för lite köp och sälj igen. Med den här takten blir Avanza rik på alla mina aktie affärer :-) De senaste 30 dagarna har mina affärer inte kostat mindre än 1156 kr i courtage.
Kanske Avanza aktien skulle vara något att äga långsiktigt? :-)

3500 Handelsbanken A såldes för 131.20 kr

Pengarna sattes snabbt i arbete och inte långt efter köptes 3500 stycken Handelsbanken B in för ett snittpris mellan 130.90-131.00 kr.

Efter courtage var dragen blev det drygt 500 kr över. Dessa pengar kommer imorgon investeras i fonden Avanza Zero.

Så nu är äger  jag 1200 Handelsbanken A samt 3500 Handelsbanken B istället för tidigare 4700 Handelsbanken A.


Har du gjort någon bra köp eller sälj affär på sistone?
  

4 kommentarer:

  1. För mig blev det köp i Swedbank som planerat och aktiepappa sålde sitt innehav i ICA. (Vi delar inte åsikt ICA vs Axfood) Vi får se vad han hittar på i stället för ICA.

    /Aktieflickvännen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Swedbank är en bank jag också gillar. Dock äger jag den endast via Avanza Zero. Vad det gäller Axfood och Ica gillar jag båda företagen. Ica har ju lite bank och apotekverksamhet samt lite tillväxt utomlands mm. Det bästa med Axfood är Willys. Jag tror även de kan få upp omsättningen en hel del i storstäderna genom köpet av Matse. Jag behåller båda företagen. Vi får hoppas Aktiepappa köper något fint för pengarna från Ica :-)

      Med vänlig hälsning Slimis

      Radera
  2. Klassar än så länge varje köpt aktie som en bra affär då de tar mig närmre mitt mål :) En bra säljaffär som gick igenom idag var mina gamla vinyler, gick till och med plus på dem, en viss värdeökning i gamla plattor med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härlig inställning :) Håller med dig. Varje månad när portföljen växer kommer vi lite närmare våra mål. Bra att du sålde dina gamla vinyler. Saker man inte använder är det bättre att få in lite pengar för. Tack för kommentar. Mvh Slimis

      Radera