torsdag 8 juni 2017

Min mobilräkning ligger på 0 kr per månad






















Så här ser min inloggningssida ut till Vimla. Jag läser med jämna mellan rum om bloggare som tipsar om att ringa billigare och vad de använder för abonnemang. Tråkigt nog händer det att dessa inlägg är sponsrade från ett företag och att den som äger bloggen får betalt för att skriva om företaget. Jag själv har aldrig rekommenderat något annat än det jag tycker är bäst för er läsare. Mina inlägg är inte sponsrade och jag skulle aldrig rekommendera något annat än det jag tycker själv är bäst. Jag har bland annat skrivit om den billigaste aktiehandeln, bästa kreditkorten, avgifternas betydelse vid fondsparande men även om hur man ringer och surfar billigast. Senast idag läste jag att Utdelningsseglaren rekommenderade operatören Hallon till sina läsare.

https://utdelningsseglaren.blogspot.se/2017/06/skaffar-wifi-ar-ju-mangmiljonar.html?showComment=1496903436784#c1493135028351848230

Jag själv skulle aldrig välja Hallon. Men som jag ser är det även ett sponsrat inlägg.

Jag fortsätter att ringa gratis och kommer troligtvis göra det resten av mitt liv.


Vill du veta hur du kan nå målet att ringa gratis?

Läs mitt gamla inlägg

http://slimis20.blogspot.se/2016/12/fran-att-ringa-for-145-kr-till-0-kr.html

Ringer du dyrt idag rekommenderar jag dig att bli min Vimla vän och börja ringa billigare.

https://vimla.se/?201605250938281876 

Jag vill även tacka ni alla som redan blivit min Vimla vän. Genom er ringer jag gratis och kan lägga pengarna på något roligare.


Vilken operatör tycker du är bäst och varför?

15 kommentarer:

  1. Jag gillar Hallon och är inte sponsrad :) Grattis till att ringa gratis, själv vill jag inte riktigt göra reklam på det sättet, men kul att det funkat för dig!

    SvaraRadera
  2. Hej Kaizenliv.

    Viktigast är ju att man är nöjd med sin operatör. Har själv testat Tele2, Comviq och Fello tidigare, men var inte nöjd med någon av dem. Av den orsaken testade jag Vimla. När man hittat rätt operatör vill man inte byta igen. I dagsläget skulle jag inte ens sälja mitt abonnemang då jag ser det som värdefullt. Det är bara räkna på hur mycket pengar man sparar på en livstid på ett gratis abonnemang. Man blir som sagt snabbt bortskämd med låga kostnader. Skulle du någon gång i framtiden inte vara nöjd med ditt Hallon kan du alltid bli min Vimla vän och få ner dina kostnader ytterligare :-)

    Ha en fin dag.

    Mvh Slimis

    SvaraRadera
  3. Hej slimis jag undrar var du har din premie (tjänstepensionen) nånstans ? Jag har just nu min på SPP pension försäkringar. Fundera på att byta till Länsfösäkringar Fondliv eftersom jag hört att det är bra och de har bra fonder. Vad rekommendera du att jag ska göra?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Alex. Har nyligen bytt till Länsförsäkringar Fondliv. Hade AMF tidigare men räknade ut att jag fick lägre avgifter hos Länsförsäkringar. I och med det blev det ett byte. Jag väljer dock inte deras standardfond. 50% av inbetalningarna placeras i Europaindexfond och 50% investeras i Globalindexfond. Båda har endast 0.2% avgift och det tycker jag är en bra lösning på lång sikt. Jag tror även att SPP har låga avgifter. Jämför innan du bestämmer dig för något byte. Oftast kostar även en flytt så det måste man räkna med. Min flytt gick på 800 kr.

      Mvh Slimis

      Radera
  4. Jag var på väg att nappa på Vimla tills jag såg hur de använder sig av Klarna för debitering. Många besvikna abonnenter berättar hur det har blivit strul vid betalningar, och Klarna hittar anledningar att debitera ytterligare för: förseningsavgifter, olika missförstånd osv.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan betala med kort. Det gör jag. Inga problem.

      Radera
    2. Hej VÄL. Har själv ingen koll på Klarna. Har fått för mig att Klarna är bra för säkra betalningar men kan ha fel? Precis som Jarno skriver betalar jag med kort. Pengarna dras i början av månaden och har aldrig krånglat. Fördelen med Vimla är att det inte har någon bindningstid. Hittar man något billigare abonnemang alternativt något bättre är det bara att byta. Själv älskar jag Vimla och skulle aldrig kunna tänka mig byta till en annan operatör i dagsläget. Skulle du få för dig att testa Vimla är du alltid välkommen att bli min vän :)
      Tack för kommentar.

      Mvh Slimis

      Radera
  5. Hej! Tja jag har tdc och ringer gratis genom min arbetsgivare (står även för telefonen). Nackdelen är ju att arbetsgivaren räknar med att kunna få ta på mig även på min fritid, men hittills har jag inte känt mig jagad.
    Med vänlig hälsning JFG

    SvaraRadera
    Svar
    1. HEJ JFG. Hade inte hört talas om TDC tidigare. Ser att det är Tele2 som står bakom tjänsten :) Härligt att din arbetsgivare betalar, det är inte alla som har det så bra :)
      Tack för kommentar.

      Mvh Slimis

      Radera
  6. Använder Vimla och det fungerar bra. Även jag har uttnytjat tipsrabatten och ringer billigare med den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anonym.
      Kul att höra att det är fler som har samma tankar som mig :)
      Tack för kommentar.
      Mvh Slimis

      Radera
  7. Hej slimis har precis skaffat prem kortet. Krediten ligger på 15k där men jag undrar hur sätter jag in 20k i förväg så att jag få lite ränta ?

    SvaraRadera
  8. Hej Anonym.
    Logga in med Bankid på preem.se.
    På mina sidor finns ett OCR nummer du kan betala in till i förskott. På så sätt får du ränta på ditt insatta kapital.

    Mvh Slimis

    SvaraRadera
  9. Hej slimis jag loggade in på mina sidor på preem men där står inget OCR nummer. Kanske måste man handla första gången innan man får sitt ocr nummer ? Funderar på att kontakta de om du inte vet nåt. Tack i förhand

    SvaraRadera
  10. Hej Anonym. Det var konstigt. Om du inte hittar på OCR nummret där är det bäst att du kontaktar support så får dom titta på det.

    Hoppas det ordnar sig :-)

    Mvh Slimis

    SvaraRadera